Časopis
Propisi
Mišljenja
Odgovori na pitanja
Statistika
Aktuelno
Obrasci
Kalkulatori
(Ne)poreske strane
Pretraga
PRIJAVITE SE
|
PRETPLATITE SE
REGISTRACIJA
Časopis
Propisi
Mišljenja
Odgovori na pitanja
Statistika
Aktuelno
Obrasci
Kalkulatori
(Ne)poreske strane
Moji favoriti
Oblasti
Porez na dodatu vrednost
Porez na dobit pravnih lica
Porez na dohodak građana i doprinosi
Porezi na imovinu
Poreski postupak
Fiskalizacija
Akcize
Računovodstvo i revizija
Devizno poslovanje
Zarade i radni odnosi
Privredna društva
Trgovina
Takse i naknade
Fiskalne pogodnosti i direktna davanja
Turizam i ugostiteljstvo
Elektronsko fakturisanje
Ostalo
Zakupac je dužan da prijavi iznajmljeni prostor za obavljanje svoje delatnosti, a zakupodavac da isti prostor prijavi za obavljanje delatnosti iznajmljivanja
17. 10. 2024.
002088292 2024 10520 004 000 011 004
Ako je obveznik magacin repromaterijala prijavio APR-u prilikom upisa u registar, nema obavezu podnošenja evidencione prijave EP IPP
22. 4. 2024.
178682 2023 10520 004 000 011 004
Poreska uprava obezbeđuje administriranje zahteva za međunarodnu razmenu informacija u skladu sa Konvencijom o uzajamnoj administrativnoj pomoći u poreskim pitanjima
22. 3. 2024.
000347386 2023 10520 004 000 011 005
Poreska uprava nema pravni osnov da vrši uništavanje predmeta i stvari oduzetih u postupku kontrole, dok je sud za to ne ovlasti
26. 2. 2024.
000299723 2023 10520 004 000 011 005
Ako se dostavljanje poreskog akta vrši slanjem preporučene pošiljke, poreski akt se smatra dostavljenim danom uručenja
11. 12. 2023.
011-00-00685/2021-04
Kada se poreski akt dostavlja elektronskim putem preko portala Poreske uprave, smatra se dostavljenim danom postavljanja na portal Poreske uprave
11. 12. 2023.
011-00-00894/2021-04
Pomorska knjižica se ne može smatrati dokazom, za poreske svrhe, da fizičko lice ispunjava uslove da se smatra rezidentom određene države
7. 8. 2023.
011-00-7/2023-04
Ako se u postupku poreske kontrole utvrdi da se dobra skladište tj. smeštaju u prostorima i prostorijama o kojima Poreska uprava nije obaveštena, poreski inspektor rešenjem oduzima tu robu
4. 7. 2023.
165688 2023 10520 004 000 011 004
Prvostepeni poreski organ dužan je da u svemu postupi po primedbama drugostepenog organa prilikom odlučivanja i donošenja odluke po ponovljenom postupku, nezavisno od toga da li je došlo do promene postupajućeg službenog lica koje vodi poreski postupak
14. 3. 2023.
011-00-76/2023-04
Podnošenje evidencione prijave EP IPP od strane političke stranke
31. 1. 2023.
011-00-96/2022-04
Uslovi koji moraju da se ispune da bi lice bilo brisano iz odgovarajućeg registra
15. 8. 2022.
011-00-00697/2022-04
U postupku poreske kontrole mogu se koristiti sva dokazna sredstva iz člana 43. stav 2. ZPPPA
15. 8. 2022.
011-00-00179/2022-04
Ako Poreska uprava smatra da ne treba da postupi po preporuci Zaštitnika građana, neophodno da o tome, kao i o razlozima nepostupanja, obavesti Zaštitnika građana
24. 4. 2022.
011-00-00297/2022-04
Obvezniku koji je prestao da postoji kao preduzetnik, brisanjem iz registra aktivnih subjekata kod APR-a, ne postoji osnov da se naknadno, nakon brisanja, utvrđuje poreska obaveza nastala u vreme dok je obavljao delatnost preduzetnika
5. 1. 2022.
011-00-00405/2020-04
Obveznik koji je vođenje poslovnih knjiga i čuvanje podataka u elektronskom obliku poverio povezanom pravnom licu iz inostranstva, dužan je da omogući pristup poreskom organu u obliku koji omogućava inspekcijski pregled
22. 12. 2021.
011-00-00548/2020-04
APR u periodu od dobijanja obaveštenja PU da će se kod obveznika vršiti poreska kontrola, do dobijanja obaveštenja da je kontrola završena, ne može sprovoditi radnje iz člana 29. stav 9. ZPPPA
22. 12. 2021.
011-00-00331/2021-04
Izveštaj o proceni tržišne vrednosti kapitala društva predstavlja jedan od relevantnih dokaza u postupku utvrđivanja tržišne vrednosti udela i o ovom dokazu je neophodno da se poreski organ izjasni
27. 4. 2021.
011-00-00362/2021-04
Više plaćeni PDV može da se koristi za namirenje dospele poreske obaveze po drugom osnovu preknjižavanjem
24. 3. 2021.
011-00-00605/2020-04
U Obrascu PPP-PO za 2020. godinu iskazuju se podaci o obračunatom porezu i doprinosima za koje je odložena dospelost i obaveza plaćanja u skladu sa Uredbom i Zaključkom
18. 1. 2021.
011-00-24/21-04
Za potrebe primene člana 29. Zakona o javnoj svojini, procenu tržišne vrednosti nepokretnosti može da vrši Poreska uprava, licencirani procenitelj, sudski veštak i organ jedinice lokalne samouprave
29. 1. 2020.
011-00-00513/2019-04
Drugostepeni organ može, postupajući po žalbi na rešenje doneto u ponovnom postupku, da poništi prvostepeno rešenje i samostalno reši poresku upravnu stvar
24. 1. 2020.
011-00-00565/2019-04
Poreska uprava je nadležna da vrši procenu tržišne vrednosti nepokretnosti po zahtevima sudova u slučajevima „faktičke ekspropijacije“
24. 1. 2020.
011-00-01011/2019-04
Od 14. 12. 2019. godine poreski organi JLS mogu poreske akte donete u poreskom postupku dostaviti obvezniku preko jedinstvenog elektronskog sandučića
11. 12. 2019.
011-00-01103/2019-04
Ne postoji zakonska mogućnost otpisa kamate obračunate za dugovani porez, osim u slučaju odobrenog reprograma
11. 12. 2019.
07-00-372/2019-04
Prvostepeni organ u ponovnom postupku dužan je da najkasnije u roku od 40 dana od dana prijema drugostepenog rešenja, donese novo rešenje
23. 9. 2019.
011-00-00608/2019-04
Poreski akt smatra se dostavljenim i kada se uruči licu zaposlenom u pravnom licu
12. 7. 2019.
011-00-00068/2018-04
Poreski organ koji rešenjem utvrđuje porez na imovinu za stan može zakupodavcu, za svrhu utvrđivanja zakupnine, dati podatak o iznosu poreske osnovice za konkretan stan, samo ako se sa tim poreski obveznik (fizičko lice – zakupac) pismeno saglasi
12. 7. 2019.
430-00-00202/2019-04
U skladu sa Zakonom o uslovnom otpisu kamate i mirovanju poreskog duga, poreski organ po službenoj dužnosti utvrđuje mirovanje poreskog duga i otpis kamate
27. 5. 2019.
011-00-00011/2019-04
Ukoliko obveznik, u skladu sa Zakonom o uslovnom otpisu kamate i mirovanju poreskog duga, nije izmirio tekuću obavezu ili ratu reprograma, poreski organ odmah sprovodi postupak prinudne naplate
27. 5. 2019.
07-00-00052/2019-04
Pravo na otpis 50% kamate ne ostvaruje se za odlaganje plaćanja dugovanog poreza, kada je obaveza utvrđena rešenjem u postupku poreske kontrole
13. 5. 2019.
011-00-00125/2019-04
Zapisnik koji se sastavlja u poreskom postupku mora da sadrži podatke koji su propisani u članu 35. stav 2. Zakona o inspekcijskom nadzoru
22. 4. 2019.
011-00-117/2019-04
Mišljenja MF doneta nakon 30. maja 2013. godine obavezujuća su i za postupanje poreskih organa jedinica lokalne samouprave
1. 3. 2019.
430-00-00473/2018-04
Poreska uprava izdaje uverenje o izmirenim poreskim obavezama na osnovu službene evidencije u poreskom računovodstvu
1. 3. 2019.
011-00-01017/2018-04
Rešenje, kao poreski akt, dostavlja se u zatvorenoj koverti i u slučaju kada se dostavljanje vrši preko službenog lica poreskog organa ovlašćenog za dostavljanje
28. 2. 2019.
430-00-00400/2018-04
Zakonom nije dato ovlašćenje niti je uvedena obaveza javnim beležnicima da kontrolišu poreske prijave na obrascima PPI-1 i PPI-2, koje poreski obveznici podnose preko javnih beležnika
5. 9. 2018.
011-00-00387/2018-04
Pravosnažnim rešenjem o nasleđivanju, naslednici preminulog obveznika se aktivno legitimišu za ostvarivanje prava i obaveza u poreskom postupku
20. 4. 2018.
011-00-00080/2018-04
Zabrana vršenja delatnosti do 60 dana izriče se obvezniku koji je pružio usluge, koje nije registrovao preko fiskalne kase
28. 3. 2018.
011-00-132/2018-04
Dostavljanje podataka izvršnom poveriocu u vezi sa postojanjem poreskog duga ne predstavlja povredu obaveze čuvanja tajnog podatka
31. 1. 2018.
011-00-1072/2017-04
Poresku obavezu pravnog lica-poreskog obveznika može da ispuni i fizičko lice koje je odgovorno lice u pravnom licu
22. 12. 2017.
430-00-00735/2017-04
Mogućnost izmirenja duga dužnika, koji istovremeno ima i potraživanja od budžeta Republike, putem bilateralne kompenzacije
23. 3. 2017.
430-00-101/2017-04
Način obračuna kamate na neblagovremeno plaćene javne prihode
22. 3. 2017.
430-00-62/2017-04
Postupanje nadležnog drugostepenog poreskog organa u postupku po žalbi
7. 2. 2017.
011-00-00918/2016-04
Odredbe ZPPPA ne primenjuju se na potraživanja i obaveze proistekle iz obligacionog odnosa
7. 2. 2017.
011-00-651/2016-04
Ako potvrda o rezidentnosti ne sadrži podatak o godini na koju se odnosi, predstavlja dokaz rezidentnosti samo za godinu u kojoj je ta potvrda izdata
4. 11. 2016.
011-00-00970/2016-04
Lice koje stiče imovinu preminulog lica uz naknadu (po osnovu ugovora o doživotnom izdržavanju) ne odgovara za poreske obaveze preminulog lica
5. 8. 2016.
430-00-529/2015-04
Prestanak poreskog duga pravnog lica nad kojim je pravosnažnim rešenjem zaključen stečajni postupak bankrotstvom
5. 8. 2016.
011-00-1470/2015-04
Akti o primeni ZPPPA koje donosi ministar finansija nisu obavezujući u postupanju i donošenju odluka sudova
19. 7. 2016.
430-00-462/2015-04
Prelazak prava i dugova preminulog fizičkog lica na njegove naslednike
18. 7. 2016.
430-00-308/2016-04
Preduzetniku koji je prestao da postoji (brisan iz registra) ne može se utvrditi poreska obaveza po osnovu obavljanja delatnosti nakon brisanja iz registra
1. 7. 2016.
011-00-112/2016-04
Poreska uprava nije drugostepeni organ za rešenja koja donose poreski organi jedinica lokalne samouprave u postupku utvrđivanja, naplate i kontrole naknade za korišćenje građevinskog zemljišta
27. 6. 2016.
011-00-554/2016-04
Poreska uprava je drugostepeni organ za rešenja koja donose poreski organi jedinica lokalne samouprave u poreskom postupku za porez na imovinu
22. 4. 2016.
011-00-368/2016-04
Od 1. 1. 2013. godine kamata se obračunava primenom prostog interesnog računa od sto, što znači da se ne obračunava kamata na kamatu
22. 10. 2015.
07-00-29/2015-04
Dokazivanje statusa rezidenta Švajcarske (dostavljanje potvrde o rezidentnosti)
25. 5. 2015.
430-00-155/2015-04
Zakon o obavljanju delatnosti poreskog savetovanja još uvek nije donet
21. 4. 2015.
337-00-172/2015-04
Poreski obveznik ima pravo da podnese zahtev za ponavljanje postupka u skladu sa zakonom o opštem upravnom postupku
30. 3. 2015.
430-00-597/2014-04
Vanredna pravna sredstva u poreskom postupku koriste se u skladu sa zakonom o opštem upravnom postupku
4. 2. 2015.
413-00-182/2014-04
Protiv rešenja o utvrđivanju poreza na imovinu žalba se može podneti u roku od 15 dana od njegovog prijema
6. 1. 2015.
430-00-00622/2014-04
Jedinica lokalne samouprave nema ovlašćenje da donese odluku o otpisu kamate obračunate na obaveze po osnovu izvornih javnih prihoda
12. 12. 2014.
430-00-551/2014-04
ZPPPA se ne primenjuje na zastarelost naplate izvornih javnih prihoda jedinice lokalne samouprave proisteklih iz obligacionog odnosa
8. 12. 2014.
413-00-165/2014-04
Kamata se plaća i na neblagovremeno plaćen porez na registrovano oružje
22. 11. 2014.
413-00-00244/2014-04
Od 1.1.2015. godine, raspored uplaćenog iznosa poreza vrši se tako što se prvo namiruju troškovi naplate, potom iznos kamate i na kraju iznos glavnog poreskog duga (važi do 31.12.2015.)
21. 10. 2014.
011-00-190/2014-04
Od 30. maja 2013. godine kao dokaz rezidentnosti koristi se i overen prevod potvrde na obrascu koji izdaje nadležni organ zemlje rezidentstva
15. 5. 2014.
413-00-449/2013-04
Naslednik ispunjava poresku obavezu preminulog lica u okviru nasleđene imovine u srazmeri sa svojim udelom u toj imovini
14. 3. 2014.
401-00-114/2013-04
Poreska obaveza može se namiriti putem kompenzacije
20. 9. 2013.
413-00-00420/2013-04
Od 30. 5. 2013. godine poreska uprava procenjuje tržišnu vrednost nepokretnosti isključivo u postupku utvrđivanja osnovice poreza koji je propisan poreskim zakonom (važi do 3. 7. 2014.)
30. 7. 2013.
320-01-00003/2013-04
Obveznik ima pravo da podnese žalbu ako prvostepeni organ ne donese rešenje u ponovnom postupku u zakonskom roku
4. 6. 2013.
011-00-00026/2012-04
Poreska uprava može da donese rešenje o utvrđivanju poreza na osnovu procene poreske osnovice
15. 10. 2012.
413-00-00569/2012-04
Od 1. 1. 2013. godine ne obračunava se kamata na kamatu za neblagovremeno plaćene javne prihode
8. 10. 2012.
412-04-00015/2012-04
Poreska uprava nije nadležna za prinudnu naplatu prekršajnih (novčanih) kazni koje izriče inspektor za poštanske usluge
24. 5. 2012.
011-00-00290/2012-04
(Ne)obaveznost korišćenja pečata prilikom podnošenja poreskih prijava u papirnom formatu
23. 4. 2012.
413-00-261/2012-04
Poreska uprava nema ovlašćenje da utvrđuje, kontroliše i naplaćuje naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta
19. 4. 2012.
413-00-00275/2012-04
Poreske obaveze prema jedinici lokalne samopurave mogu se namiriti kompenzacijom
20. 3. 2012.
011-00-00202/2012-04
Pravno lice čiji je račun blokiran rešenjem suda, može obaveze po osnovu javnih prihoda da izmiruje alternativnim oblicima plaćanja
9. 1. 2012.
413-00-01091/2011-04
ZPPPA se ne primenjuje na naplatu izvornih javnih prihoda jedinica lokalne samouprave koji nisu iz javnopravnog već iz obligacionog odnosa
1. 11. 2011.
434-02-00034/2011-04
Poreski dužnik koji istovremeno ima i potraživanja od budžeta RS ima pravo da namirenje poreskih obaveza izvrši putem komenzacije
26. 10. 2011.
430-00-00313/2011-04
ZPPPA se primenjuje i na javne prihode za koje je opštim aktom kojim su uvedeni uređena shodna primena ovog zakona
20. 10. 2011.
412-04-00038/2011-04
Za poreske obaveze ortačkog društva koje je likvidirano, solidarno odgovaraju ortaci ortačkog društva
1. 9. 2011.
413-00-725/2011-04
U zakonom propisanim slučajevima nerezident je dužan da obavesti poresku upravu o njegovom poreskom punomoćniku
29. 8. 2011.
430-01-00389/2011-04
Danom plaćanja poreza smatra se dan kada je dugovani iznos poreza i sporednih poreskih davanja poreskog dužnika prenet na propisani uplatni račun
26. 4. 2011.
430-01-00203/2011-04
ZPPPA se shodno primenjuje u pogledu prinudne naplate naknade za korišćenje građevinskog zemljišta i naknade za zaštitu i unapređivanje životne sredine
5. 4. 2011.
413-00-00175/2011-04
Poreski punomoćnik nerezidenta može biti fizičko, odnosno pravno lice rezident Republike Srbije
8. 12. 2010.
413-01-02012/2010-04
Otpis poreza i sporednih poreskih davanja može se izvršiti isključivo u skladu sa članom 115. ZPPPA
10. 11. 2010.
412-04-00057/2010-04
Kamata se obračunava i kada se porez greškom uplati na drugi uplatni račun
21. 9. 2010.
412-04-34/2010-04
Kada se ne postigne saglasnost oko statusa rezidentnosti fizičkog lica, obe države ugovornice oporezovaće ga po odredbama domaćeg poreskog zakonodavstva
27. 8. 2010.
413-01-2532/2010-04
Poreski organ jedinice lokalne samouprave može samo rešenjem otpisati dug po osnovu izvornih javnih prihoda na koje se primenjuje ZPPPA
27. 5. 2010.
413-00-1026/2010-04
Nema osnova da primenom zpppa skupština jedinice lokalne samouprave donese opšti akt o otpisu poreskog duga
22. 4. 2010.
412-04-00022/2010-04
U ZPPPA nije propisano da se zbog teške materijalne situacije obveznika može otpisati poreski dug
3. 11. 2009.
414-00-00142/2009-04
Na naplatu naknade po osnovu izdavanja u zakup poslovnog prostora u državnoj svojini ne primenjuje se ZPPPA
7. 10. 2009.
360-00-120/2009-04
Povraćaj u pređašnje stanje, kao pravni institut, propisan je u članu 53. ZPPPA
13. 7. 2009.
412-04-00032/2009-04
Ukoliko službeno lice oda tajni podatak, postoji rizik da učini krivično delo odavanja službene tajne
3. 7. 2009.
414-00-87/2009-04
Kao dokaz u poreskom postupku može se koristiti nalaz veštaka
29. 6. 2009.
413-00-01474/2009-04
Upisom u registar poljoprivrednih gazdinstava ne dobija se poreski identifikacioni broj
28. 4. 2009.
07-00-00554/06-04
Poreski obveznik ima pravo da zahteva i ostvari uvid u podatke o utvrđivanju i naplati poreza koji se o njemu vode u poreskoj upravi
14. 1. 2009.
412-04-00037/2008-04