(„Službeni glasnik RS“, broj 31/18)
OSNOV DONOŠENJA: člana 35. stav 8. Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju („Službeni glasnik RS”, broj 94/17)
DONOSILAC: Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija
Ovim pravilnikom propisuje se sadržaj i način vođenja Registra pružalaca kvalifikovanih usluga od poverenja, način podnošenja zahteva za upis u Registar, potrebna dokumentacija uz zahtev, obrazac zahteva i način provere ispunjenosti uslova za pružanje kvalifikovane usluge od poverenja.
Registar pružalaca kvalifikovanih usluga od poverenja (u daljem tekstu: Registar) vodi ministarstvo nadležno za poslove informacionog društva (u daljem tekstu: Ministarstvo).
Registar sadrži sledeće podatke:
1) redni broj upisa u Registar;
2) poslovno ime pružaoca kvalifikovanih usluga od poverenja (u daljem tekstu: pružalac usluga);
3) broj rešenja o upisu u Registar;
4) datum upisa u Registar;
5) matični broj;
6) poresko-identifikacioni broj (PIB);
7) sedište (ulica i broj, mesto, poštanski broj i država);
8) adresu Internet strane pružaoca usluga;
9) broj telefona pružaoca usluga;
10) podaci o upisu pružaoca usluga u registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar koji se vodi u skladu sa zakonom i to:
(1) naziv registra,
(2) broj rešenja o upisu u registar,
(3) datum upisa,
(4) oblik organizovanja,
(5) šifra delatnosti,
(6) opis delatnosti;
11) podaci o odgovornom licu koje zastupa pružaoca usluga i obimu njegovih ovlašćenja i to:
(1) ime, prezime,
(2) naziv funkcije,
(3) obim ovlašćenja,
(4) službeni broj telefona,
(5) službena elektronska adresa;
12) podaci o službi pružaoca usluge za odnose sa strankama i to:
(1) naziv službe,
(2) adresa,
(3) telefon,
(4) elektronska adresa;
13) podaci o vrsti kvalifikovane usluge od poverenja;
14) podaci u upisu promena u registar i to:
(1) broj rešenja o upisu promena u Registar,
(2) datum upisa promena u Registar;
15) podaci o brisanju iz Registra i to:
(1) broj rešenja o brisanju iz Registara,
(2) datum brisanja iz Registara.
U Registar se upisuju sve promene podataka iz stava 1. ovog člana.
Registar se vodi u papirnom i elektronskom obliku.
Registar u elektronskom obliku javno je dostupan na Internet strani Ministarstva.
Registar u elektronskom obliku potpisuje se naprednim elektronskim potpisom Ministarstva.
Zahtev za upis u Registar (u daljem tekstu: zahtev) podnosi se Ministarstvu, elektronskim putem, na Obrascu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo i koji se objavljuje na Internet strani Ministarstva.
Zahtev iz stava 1. ovog člana i dokumentacija koja se prilaže uz zahtev dostavljaju se u formi elektronskog dokumenta u originalu ili u formi overenog digitalizovanog akta, u skladu sa Zakonom o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju (u daljem tekstu: Zakon), na elektronsku adresu Ministarstva.
Zahtev se može podneti i pisanim putem, neposredno ili poštom, na Obrascu 1, a dokumentacija koja se prilaže uz zahtev podnosi se u originalu ili se prilaže kopija overena od strane nadležnog organa.
Podnosilac uz zahtev prilaže:
1) izvod ili rešenje nadležnog organa o upisu u registar iz člana 2. stav 1. tačka 10) ovog pravilnika, pod uslovom da se podatak o registraciji ne vodi u okviru službene evidencije;
2) izveštaj o ocenjivanju usaglašenosti izdat od strane tela za ocenjivanje usaglašenosti;
3) Opšte uslove za pružanje usluge;
4) Praktična pravila za pružanje usluga;
5) Politiku pružanja usluge;
6) Politiku informacione bezbednosti;
7) dokument o organizacionoj strukturi podnosioca zahteva;
8) potvrdu o uplaćenoj administrativnoj taksi, u skladu sa zakonom kojim se uređuju republičke administrativne takse.
Uz zahtev iz člana 4. ovog pravilnika prilažu se dokazi o činjenicama iskazanim u zahtevu uključujući izveštaj o ocenjivanju usaglašenosti izdatog od strane tela za ocenjivanje usaglašenosti, kojim je ocenjeno da podnosilac zahteva i kvalifikovane usluge od poverenja koje on namerava da pruža ispunjavaju uslove iz Zakona.
Ministarstvo rešava o upisu pružaoca usluge u Registar u roku od 60 dana od dana podnošenja urednog zahteva.
U postupku rešavanja Ministarstvo može zahtevati prilaganje dodatnih dokaza, kao i dodatnu proveru tehničkih i bezbednosnih komponenti i operativnog rada.
Ako pružalac usluga prestane da ispunjava propisane uslove, Ministarstvo donosi rešenje o njegovom brisanju iz Registra.
Zahtev za promenu podataka upisanih u Registar podnosi se, u roku od osam dana od dana nastanka promene, na Obrascu 2, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo i koji se objavljuje na Internet strani Ministarstva, na način iz člana 4. ovog pravilnika.
Upis pružaoca usluga u Registar, Ministarstvo vrši na dan donošenja rešenja o upisu u Registar.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o Registru sertifikacionih tela za izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata u Republici Srbiji („Službeni glasnik RS”, broj 26/08).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.